تغییر پورت وبسایت ورانگر به پورت امن

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که شخصی پیشنهاد دهد تا از رمزنگاری امنیتی HTTPS در وب‌ سایت خود استفاده کنید.

تغییر پورت وبسایت ورانگر به پورت امن

تغییر پورت وبسایت ورانگر به پورت امن

مجموعه ی ورانگر پیشرو، پس از راه اندازی واحد صدای مشتریان و راه اندازی پورتال پرداخت آنلاین، به منظور امنیت در ارسال اطلاعات و تراکنش های مالی، اقدام به تغییر پورت وبسایت خود به ssl نموده است و از این پس به جای //:http ، با آدرس https://www.varanegar.com  قابل دسترسی است.

 

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که شخصی پیشنهاد دهد تا از رمزنگاری امنیتی HTTPS در وب‌ سایت خود استفاده کنید. دلیل این پیشنهاد احتمالا به خبری ارتباط دارد که گوگل در مورد تاثیر استفاده از HTTPS در رنکینگ خود منتشر کرده است. در نتیجه در صورتی که از HTTPS استفاده نکنید احتمالا رتبه‌ ی وب ‌سایت شما در گوگل کاهش خواهد یافت و به همین دلیل ترافیک ورودی کمتری از این موتور جستجو دریافت خواهید کرد. این مورد می ‌تواند در کسب‌ و کار شما نیز تاثیر منفی داشته باشد.
باید اشاره کنیم که در چند وقت اخیر، HTTPS بیشتر توسط سایت ‌هایی مورد استفاده قرار گرفته است که موضوع اقتصادی دارند و در صفحات پرداخت آنلاین فعالیت می کنند. 

 HTTPS چیست و چرا به آن نیاز دارید؟

HTTP  مخفف (HyperText Transfer Protocol) است. این پروتکل امکان ایجاد ارتباط بین سیستم‌ های مختلف را فراهم می‌کند. پروتکل یاد شده عموما به منظور انتقال داده ‌ها از یک وب ‌سرور به یک مرورگر وب که در آن صفحات وب‌ سایت ‌ها به نمایش در می ‌آیند مورد استفاده واقع می‌ شود.
مشکل اینجا است که HTTP داده ‌ها را رمزنگاری نمی‌کند و به همین دلیل شخص سومی می ‌تواند به اطلاعاتی که بین سیستم‌ ها و تحت این پروتکل منتقل می ‌شوند، دسترسی داشته باشد.
اما می ‌توان با بهره بردن از HTTPS (حرف S در اینجا به معنی امن(Secure) است) انتقال اطاعات بین سیستم‌ ها را با امنیت انجام داد. بدین منظور باید از یک گواهی SSL استفاده شود تا یک لایه‌ ی امنیتی در اتصال بین وب ‌سرور و مرورگر وب ایجاد گردد.
بدون HTTPS داده ‌هایی که بین سرور و مرورگر رد و بدل می ‌شوند، ناامن خواهند بود. اهمیت این موضوع به خصوص برای سایت ‌هایی که در آن ‌ها اطلاعات مهم و حساس، ارسال و دریافت می‌ شود بیشتر است؛ که از این جمله می ‌توان به وب ‌سایت ‌هایی که فعالیت اقتصادی دارند یا از درگاه ‌های پرداخت آنلاین بهره می ‌برند اشاره کرد.

 

دلیل سوئیچ به  HTTPS 

مهم‌ ترین دلیل برای سوئیچ کردن به HTTPS این است که این کار باعث می ‌شود امنیت وب‌ سایت، به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

مطمئناً محدودیت ‌هایی در این مورد وجود دارد :
- HTTPS شبیه به یک اپلیکیشن فایروال وب نیست.
 - این پروتکل از حمله ‌ی هکرها به وب‌ سایت شما جلوگیری نمی‌ کند.
- علاوه بر این، HTTPS  از ارسال و دریافت ایمیل ‌های اسپم نیز جلوگیری نخواهد کرد.

در واقع،  HTTPS یک بخش پایه‌ برای برقراری امنیت در زمان حاضر است. این مورد یکی از حداقل کارهایی است که از نظر امنیتی می‌توانید به بازدیدکنندگان سایت خود ارائه دهید. 
علاوه بر افزایش امنیت، استفاده از HTTPS باعث افزایش اعتماد کاربران وب‌ سایت شما خواهد شد.
بر اساس تحقیق جدیدی که توسط GlobalSign انجام شده، ۸۰ درصد دلیل اینکه افراد در وب‌ سایت ‌ها اقدام به خرید آنلاین نمی‌کنند، استفاده نکردن از HTTPS توسط وب‌سایت یاد شده است.

 

 

 

سال ها همراهی بزرگان صنعت پخش افتخار ماست.

با ما در تماس باشید