اصول موفقیت در آینده از نگاه مشاهیر جهان

بر خلاف گذشته که توانایی ذهنی (هوش ) تاثیرگذارترین عامل موفقیت محسوب می شد. اما امروزه افراد موفقی همچون بیل گیتس، ریچاد برانسون معتقدند که مهارت و تخصص ضامن افزایش ضریب موفقیت است.

اصول موفقیت در آینده از نگاه مشاهیر جهان

اصول موفقیت در آینده از نگاه مشاهیر جهان

مدتی پیش کنفرانسی در آمریکا برگزار شد، معاون شرکت علی‌بابا طی سخنرانی خود در این کنفرانس به مهارت داده‌ ها اشاره کرد و گفت آن ‌هایی که در سال‌ های آینده تخصصی در زمینه داده ‌ها داشته باشند، فرد بسیار موثری خواهند بود. وی افزود جهان سرشار از داده است. ما امروز هم به میزان زیادی از داده‌‌ ها بهره‌ مند می ‌شویم، اما باید بدانیم که این هنوز شروع کار است. اگر چه هنوز به خوبی کشف نکرده ‌ایم که چگونه از داده ‌ها پول دربیاوریم. اما ما می ‌دانیم که حتما باید امنیت داده ‌ها را حفظ کنیم، داده ‌ها روزی زندگی ما را متحول خواهند کرد. من مطمئنم کودکان ما با استفاده از داده ‌ها بسیار هوشمندانه عمل خواهند کرد.
“جهان سرشار از داده است.” این فقط آغاز دوره پادشاهی داده می ‌باشد. ما فکر می کنیم که داده ها در آینده برای زندگی انسانی بسیار مهم هستند. یک روز این داده ها انسان را تقویت می کند. ما باید باور کنیم بچه های ما با استفاده از داده ها بسیار هوشمندانه عمل خواهند کرد.
سایت entrepreneur پس از این کنفرانس مصاحبه‌ ای با کارآفرینان بزرگ داشته و از آن‌ها در مورد نظراتشان نسبت به مهارت ‌های مورد نیاز در آینده سوال کرده است .

مهارت های موردنیاز برای آینده از زبان ریچارد برانسون
ریچارد برانسون یکی از کارآفرینان مشهور بریتانیایی است که اگر اهل کتاب‌خوانی باشد، حتما کتاب‌‌هایی از وی را مطالعه کرده‌اید. وی صاحب شرکت سرمایه‌ گذاری ویرجین است که یکی از شرکت‌ های موفق و ثروتمند جهان محسوب می ‌شود.
از نظر ریجارد برانسون مهارت‌های ارتباطی اصلی‌ترین نیاز بشر در سال‌های آینده خواهد بود. او می‌گوید تنها این مهارت است که بشر را به یادگیری، رشد و پیشرفت رهنمون خواهد شد. او افزود مهارت‌ ارتباطی فقط خواندن و صحبت کردن به خوبی نیست، بلکه به معنی تیزهوشی و درک وقایع مختلف است، من باور دارم مهارت‌های ارتباطی مهم‌ترین مهارتی است که هر کارآفرینی می‌تواند داشته باشد.



 مهارت های موردنیاز برای آینده از زبان ایلان ماسک

ایلان ماسک را می‌توان محبوب‌ترین کارآفرین جهان در زمینه‌ی تکنولوژی دانست. او موسس شرکت‌های بسیار بزرگ و موفقی هم‌چون پی‌پال، تسلا موتورز و اسپیس ایکس است.
از نظر وی مردم بیش از آن‌چه که فکر می‌کنند، می‌توانند یاد بگیرند. آن‌ها خودشان را دست کم می‌گیرند و این باعث تلاش کمتر آن‌ها می‌شود. از نظر ایلان ماسک مهارت‌های مختلفی می‌تواند در آینده موردنیاز باشد، اما آن‌چه که مهم می‌باشد، اینست که به دانش به عنوان یک درخت معنایی نگاه کرد، یعنی دانش مثل درختی است که تنه، شاخ و برگ دارد؛ مطمئن شوید که قبل از چیدن برگ‌ها و یادگیری جزئیات به شاخه‌ها و تنه‌ تسلط داشته باشید.

ایلان ماسک

مهارت های موردنیاز برای آینده از زبان بیل گیتس
فکر نمی‌کنم کسی باشد که بیل گیتس را نشناسد. او یکی از پیشگامان عرصه‌ی تکنولوژی است و مدیرعامل شرکت بزرگ مایکروسافت.
از نظر او جهان در آینده فقط کدنویسی نخواهد بود. نیاز به افرادی که دانش پایه‌ای هم‌چون اقتصاد و ریاضی می‌دانند بسیار زیاد خواهد بود. این افرادی با دانش ریاضی، اقتصاد و سایر علوم پایه هستند که کشف خواهند کرد، آیا مهندسان می‌توانند کاری را انجام دهند یا نه!

بیل گیتس

مهارت های موردنیاز برای آینده از زبان مارک زاکربرگ
مارک زاکربرگ یکی از مشهورترین برنامه‌نویسان و جوان‌ترین کارآفرینان جهانی است که شرکت وی (فیسبوک) برای بسیاری از ما شناخته شده است.
هیچ‌کس به تنهایی کاری را انجام نمی‌دهد، اگر به بزرگ‌ترین دستاوردها در جهان نگاهی بیندازید، هیچ‌کدام از آن‌ها توسط یک فرد به تنهایی انجام نشده‌اند. بنابراین شما هر مهارتی هم که داشته باشید، نیاز به ساخت تیم دارید، تیمی از مردم که مهارت‌های مکمل مهارت شما را داشته باشند.

مارک زاکربرگ

مهارت های موردنیاز برای آینده از زبان جف بزوس
جف بزوس کارآفرین آمریکایی و سومین مرد ثروتمند جهان و موسس شرکت اینترنتی آمازون است.
جف بزوس معتقد است این مدیریت مالی است که هدایت‌کننده‌ی نوآوری است. پول و سرمایه‌ کم درست همانند سایر محدودیت‌ها نقش موثری در نوآوری دارد. او می‌گوید هنگامی‌که برای اولین بار برای جذب مشتری تلاش می‌کردیم، هیچ پولی برای تبلیغات نداشتیم،.بنابراین ما برنامه های تبلیغاتی طراحی کردیم، براساس آن برنامه هر وب‌سایتی که به ما لینک می‌داد در سهم درآمد ما شریک می‌شد. این برنامه تبلیغاتی در رشد ما بسیار موثر بود. بنابراین “توانایی تفکر و تمرکز بر روی مشتری به نظر من مهم‌ترین مهارت در آینده خواهند بود.”

جف بزوس

منبع : Entrepreneur

 

سال ها همراهی بزرگان صنعت پخش افتخار ماست.

با ما در تماس باشید