نرم افزار بهینه سازی توزیع

نرم افزرای که با استفاده از داده های موجود در نرم افزار ورانگر و همچنین الگوریتم های محاسباتی بهترین مسیر بندی توزیع را پیشنهاد میدهد

نرم افزار بهینه سازی توزیع

نرم افزار بهینه سازی توزیع

با پیشرفت فناوری، سیستم حمل‌ونقل و تحویل کالا نیز با تحولاتی روبه‌رو شده که در این راستا نرم افزار بهینه سازی توزیع یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که برای هوشمندسازی حوزه لجستیک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

معمولا بخش زیادی از هزینه‌های توزیع مربوط به سیستم حمل‌ونقل است که درصورت تعیین یک مسیر مناسب براساس زمان‌بندی مشخص، امکان بهینه‌سازی این روند و صرفه‌جویی در هزینه‌ها وجود دارد.

معرفی نرم افزار بهینه سازی توزیع

در شرکت‌های پخش معمولا مسیریابی برای وسایل نقلیه از اهمیت بالایی برخودار است، چراکه بخشی از هزینه‌های مربوط به تامین سوخت و عرضه کالا به این فرایند بستگی دارد.

نرم‌افزار مدیریت فروش و توزیع ورانگر درحال‌حاضر یکی از معتبرترین و بهترین برنامه‌هایی است که در شرکت‌های پخش مورد استفاده قرار می‌گیرد که روزانه داده‌های ارزشمندی را در اختیار مدیران قرار می‌دهد.

در همین راستا این شرکت با ارائه نرم‌افزار بهینه سازی توزیع به مدیران اجازه می‌دهد تا از داده‌های موجود و الگوریتم‌های محاسباتی جهت تعیین بهترین مسیربندی برای گروه توزیع استفاده کنند.

اهمیت استفاده از نرم افزار بهینه سازی توزیع

طراحی هر نرم‌افزاری معمولا با این هدف انجام می‌شود تا فرایندها و چالش‌هایی که یک صنعت با آن‌ها روبه‌رو شده، آسان‌تر شود که این مسئله دررابطه‌با نرم‌افزارهای مورد استفاده در شرکت پخش نیز صادق است.

مدیریت مسیر پخش به شما کمک می‌کند تا فرایند تحویل محصولات خود را به‌شکلی کارآمد انجام دهید که در این راستا استفاده از نرم‌افزار بهینه‌سای توزیع امکان دستیابی به این هدف را آسان‌تر می‌کند.

در واقع یکی از مهم‌ترین اهدافی که این برنامه دنبال می‌کند، پیداکردن کوتاه‌ترین مسیر برای کاهش هزینه‌های سوخت و ارسال کالا به مشتریان است که در آخر توانایی شرکت‌های زنجیره تامین را بالاتر می‌برد.

زمانی که شما قادر به یافتن بهترین مسیر برای ارائه محصولات خود باشید، در این صورت با حذف سفرهای غیرضروری می‌توانید هزینه‌های مورد نیاز برای حمل‌ونقل و ارسال کالا را به‌خوبی مدیریت کنید.

اهمیت استفاده از نرم افزار بهینه سازی توزیع

اهدافی که برای طراحی نرم افزار بهینه سازی توزیع در نظر گرفته می شود

برای طراحی و توسعه این نرم‌افزار اهداف مختلفی مد نظر قرار می‌گیرد که سعی دارد تا سیستم توزیع محصولات را به بهترین شکل هدایت کند، برخی از این اهداف کاربردی عبارت‌اند از:

  • بهینه‌سازی مسیر رفت‌وبرگشت تمامی خودروهایی که برای ارائه خدمات به مشتریان در یک شرکت پخش مشغول به فعالیت هستند.

  • امکان تخصیص هوشمند محصولات به هرکدام از وسایل نقلیه در ناوگان توزیع با استفاده از برنامه بهینه سازی توزیع وجود دارد.

  • از دیگر اهداف کاربردی که برای طراحی و توسعه این نرم‌افزار مد نظر قرار می‌گیرد باید به کاهش تعداد وسایل نقلیه مورد نیاز برای انجام فرایند پخش و توزیع محصولات اشاره کرد.

  • رانندگان قادر هستند تا با استفاده از این برنامه، بهترین مسیر را برای دسترسی به مشتریان خود روی نقشه مشاهده کنند.

نرم افزار بهینه سازی توزیع چطور به شما کمک می کند؟

در واقع تمامی شرکت‌های پخش به‌دنبال این هستند تا ازطریق به‌کارگیری برنامه‌های هوشمند و کاربردی در نهایت بتوانند میزان بهره‌وری خود را افزایش دهند که در همین راستا نرم‌افزار بهینه سازی توزیع نیز با ارائه مزایای زیر به توامندسازی آن‌ها کمک می‌کند.

درصورتی‌که برای فروش و پخش محصولات از فرایندهای سنتی استفاده می‌کنید معمولا مسیر طولانی‌تر و تعداد توقف‌های بیشتری دارید، این درحالی است که با برنامه بهینه سازی توزیع می‌توانید برنامه‌ریزی خوبی روی این فرایند داشته باشید.

شما می‌توانید متناسب با متغیرهایی همچون میزان ظرفیت وسایل نقلیه، تعداد رانندگان و زمان تحویلی که برای مشتریان خود در نظر می‌گیرید، یک مسیر مناسب را انتخاب کنید.

برای آن دسته از شرکت‌های پخش که معمولا برای ارسال محصولات خود زمان زیادی را صرف می‌کنند معمولا چالش‌های زیادی به‌وجود می‌آید که با به‌کارگیری یک برنامه هوشمند می‌توان این کار را آسان‌تر کرد.

در اصل استفاده از نرم افزار بهینه سازی توزیع به شما این امکان را می‌دهد تا برنامه‌ریزی مناسبی برای یافتن بهترین مسیرها داشته باشید و در زمان خود تا حد زیادی صرفه‌جویی کنید.

شما می‌توانید برنامه‌های خودکار را برای دستیابی به زمان بیشتر مورد استفاده قرار دهید تا در نهایت بتوانید زمان اضافی را به تمرکز روی رشد کسب‌وکار خود ارائه دهید و به سود بالاتری دست پیدا کنید.

بیشترین هزینه‌ای که شما درزمینه ناوگان حمل‌ونقل محصولات خود خرج می‌کنید مربوط به سوخت است که درصورت پیداکردن کوتاه‌ترین مسیر امکان کاهش مصرف سوخت برای شما فراهم می‌شود.

هنگامی که راننده‌ها مطابق با یک برنامه‌ریزی مناسب و براساس نقشه، محصولات را به دست مشتریان می‌رسانند زمان کم‌تری برای این کار صرف می‌کنند که در نهایت به هزینه پایین‌تری برای خرید سوخت نیاز دارند.

به‌دنبال کاهش زمان برای رسیدن به مسیر مورد نظر که براساس یک زمان‌بندی خاص دنبال می‌شود، شرکت‌های پخش قادر هستند تا تعداد تحویل‌های خود را افزایش دهند.

باید بدانید که تعداد تحویل‌های بیشتر در نهایت منجر به افزایش سودآوری شرکت شما می‌شود و اهمیت زیادی در رونق کسب‌وکارتان دارد، ازاین‌رو بهتر است استفاده از نرم‌افزار بهینه سازی توزیع برای دستیابی به این هدف را جدی بگیرید.

بخش اصلی هر شرکت پخش و توزیع مربوط به مشتریان است که توجه به رضایت آن‌ها تاثیر زیادی در رشد و توسعه تجارت دارد به همین خاطر باید برای جلب رضایت مشتریان خود از راه‌های مناسبی استفاده کنید.

علاوه‌بر اینکه کیفیت بالای محصولات برای مشتریان شرکت‌های پخش از اهمیت زیادی برخودار است، زمانی که تحویل محصولات به‌موقع و سریع انجام می‌شود بدون شک میزان رضایت‌مندی آن‌ها هم بالاتر می‌رود.

این مسئله می‌تواند درزمینه اعتمادسازی مشتریان نیز موثر باشد، چراکه شما می‌توانید با درنظرگرفتن معیارهای مختلف و ارائه یک مسیر مناسب، زمان تقریبی برای تحویل سفارش را در اختیار آن‌ها قرار دهید.

جمع‌بندی

یکی از چالش‌هایی که شرکت‌های پخش با آن روبه‌رو می‌شوند مربوط به مسیریابی مناسب به‌منظور تحویل فوری محصولات است که برای این کار می‌توان از نرم افزار بهینه سازی توزیع که توسط مجموعه ورانگر ارائه می‌شود، استفاده کرد.

این برنامه با در اختیار داشتن داده‌های مناسب و استفاده از الگوریتم‌های محاسباتی، بهترین مسیربندی را در اختیار شرکت‌های توزیع قرار می‌دهد تا در هزینه‌ها و زمان خود صرفه‌جویی کنند.

از ما سوال بپرسید!

اگر تمایل به دریافت مشاوره یا برگزاری نشست کارشناسی دارید، سپاس‌گزار خواهیم بود اگر فرم پیش‌روی را تکمیل فرمایید تا در زودترین هنگام با شما تماس بگیریم.