سامانه استعلام چک صیادی

سامانه استعلام چک صیادی امکانی است که می‌توانید از طریق آن چک‌های دریافتی از مشتریان را به‌راحتی استعلام بگیرید

سامانه استعلام چک صیادی

سامانه استعلام چک صیادی یکی از سامانه‌های بسیار مهمی است که باید با آن آشنایی داشته باشید. این سامانه برای ثبت چک صیادی و استعلام آن راه‌اندازی شده و متعلق به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است.

شما می‌توانید با استفاده از این سامانه چک صیادی که از مشتری دریافت کرده‌اید را استعلام گرفته و از صحت آن مطمئن شوید. این سامانه برای توزیع‌کنندگان در شرکت‌های پخش بسیار مهم و کاربردی است.

 این افراد می‌توانند با استفاده از برنامه مدیریت فروش و پخش مویرگی شرکت ورانگر به‌راحتی با این سامانه ارتباط گرفته و خدمات مختلف را درون آن به ثمر برسانند. اگر می‌خواهید بیشتر با چک صیادی، نحوه استعلام آن و نحوه استفاده از نرم افزار پخش مویرگی تیم ورانگر آشنا شوید پیشنهاد می‌کنیم که تا انتهای این مقاله آموزشی همراه ما باشید.

چک صیادی چیست؟
چک صیادی

چک صیادی چیست؟

قبل‌ از بررسی سامانه استعلام چک صیادی بهتر است با مواردی که در این سایت ثبت می‌شوند آشنایی پیدا کنیم. این‌گونه می‌توانیم بهتر نسبت به استفاده از آن اقدام کنیم. چک صیادی نوعی چک جدید است که هم از‌ نظر ظاهری و هم کاربردی با چک‌های قدیمی متفاوت است. در زمان‌های قدیم پس ‌از دریافت چک باید آن را به بانک ‌برده و وضعیت آن را استعلام می‌گرفتیم.

اما در قانون جدید بانک مرکزی تمامی بانک‌ها از استعلام چک‌ها سلب مسئولیت شده و این کار به سامانه صیاد واگذار می‌شود. شما می‌توانید با دریافت چک صیاد، به‌راحتی آن را در سامانه ثبت یا استعلام بگیرید. این موضوع از رخ‌دادن کلاهبرداری جلوگیری کرده و پیگیری‌های قانونی را راحت‌تر می‌کند.

ارتباط چک صیادی با شرکت پخش

شاید برایتان سوال باشد که ارتباط چک صیادی با شرکت‌های پخش چیست. دررابطه‌با این موضوع باید گفت که مسئول توزیع کالا در شرکت‌های پخش یا همان موزع باید هم‌زمان با پخش سفارش‌ها و صدور فاکتورها، چک‌هایی که توسط مشتریان ارائه می‌شوند نیز دریافت کند.

 این چک‌ها جهت تسویه فاکتورها بوده و باید صحت آن‌ها استعلام گرفته شود. به همین دلیل موزع برای این که بتواند به‌سرعت چک را استعلام بگیرد، از سامانه صیاد استفاده می‌کند. تنها کافی ‌است سریال چک را وارد کرده و اطلاعات آن را مشاهده کند.

سامانه استعلام چک صیادی کجاست؟

سامانه استعلام چک صیادی یا همان سامانه صیاد یک پایگاه اینترنتی هوشمند و حرفه‌ای است که توسط بانک مرکزی راه‌اندازی شده است. این سامانه هم‌زمان با چک صیادی معرفی شد و از آن برای ثبت اطلاعات مختلف، استعلام چک‌ها، مدیریت چک و جلوگیری از کلاهبرداری استفاده می‌شود.

این سامانه در آدرس https://www.cbi.ir/simplelist/19689.aspx قرار داشته و قابلیت‌های مختلفی را در اختیار متقاضیان خدمات قرار می‌دهد. شما می‌توانید با مراجعه به این سامانه تمامی کار‌های خود را در‌ این ‌زمینه به‌راحتی انجام دهید.

چرا باید از سامانه استعلام چک صیادی استفاده کنیم؟

سوالی که دررابطه‌با سامانه استعلام چک صیادی وجود دارد این است که چرا باید از این درگاه اینترنتی استفاده کنیم؟ در پاسخ باید گفت که امروز ثبت انواع چک‌ها و پیگیری آن‌ها از ‌طریق سامانه صیاد انجام می‌شود و این امر نیز جزء قانون جدید بانک مرکزی است.

 اما دلیل اصلی استفاده از این سامانه این است که کلاهبرداری‌های مختلف برای استفاده از چک‌های نامعتبر یا بی‌محل برچیده شده و تمامی اطلاعات مربوط به چک‌ها توسط یک سامانه هوشمند آنلاین بررسی شود. این موضوع سرعت ثبت چک را بیشتر کرده و خطای انسانی را از بین می‌برد.

سامانه استعلام چک صیادی برای چه افرادی راه‌اندازی شده است؟

سوالی که احتمالا برای بسیاری از خوانندگان این مطلب پیش ‌آمده، این است که چه کسانی باید از سامانه استعلام چک صیادی استفاده کنند؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که همه!

هر کسی که می‌خواهد از چک صیادی به‌عنوان ضمانت یا برگه‌ای برای انتقال پول استفاده کند، باید چک را در سامانه صیاد ثبت کرده و اطلاعات آن را به ‌طور دقیق و کامل وارد نماید. افرادی که هم این چک‌ها را دریافت می‌کنند می‌توانند صحت اطلاعات چک را در سامانه بررسی کرده و آن را پیگیری کنند.

نرم افزار پخش مویرگی و اتصال آن به سامانه استعلام چک صیادی

یکی از بهترین روش‌هایی که می‌توانید با سرعت بالا به سامانه استعلام چک صیادی متصل شده و چک صیادی را با استفاده از استعلام بگیرید، بهره‌گیری از نرم افزار مدیریت پخش ورانگر است. این برنامه یکی از جدیدترین محصولات تیم ورانگر بوده و کاربردهای بسیار زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 با استفاده از اپلیکیشن پخش مویرگی می‌توانید به‌راحتی و هم‌زمان با دریافت چک از مشتری، چک صیادی را استعلام گرفته و آن را در فاکتور تایید کنید. این کاربرد برای موزع بسیار مهم و اساسی است. همچنین این ویژگی فرایند تایید را ساده‎تر و سریع‌تر کرده است.

کاربردهای نرم افزار فروش مویرگی

شاید با خودتان بگویید که نرم افزار فروش مویرگی تیم ورانگر کاربردهای محدودی دارد. اما در پاسخ باید گفت که این اپلیکیشن را می‌توان یکی از کاربردی‌ترین ابزارها برای مدیریت فروش دانست. از مهم‌ترین کاربردهایی که این برنامه در اختیار شما قرار می‌دهد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مدیریت فروش
  • پخش مویرگی
  • فروش گرم
  • فروش سرد
  • فروش نیمه گرم
  • صدور فاکتور
  • تسویه فاکتور
  • کنترل موجودی انبار
  • اتصال به سامانه امور مالیاتی
  • اتصال به سامانه جامع انبارها
  • اتصال به سامانه صیاد
  • اتصال به سامانه‌های دولتی
نحوه کار با اپلیکیشن مدیریت فروش ورانگر

نحوه کار با اپلیکیشن مدیریت فروش ورانگر

نحوه کار با اپلیکیشن مدیریت فروش ورانگر بسیار ساده و آسان است. شما می‌توانید در چند مرحله ساده و با چند کلیک چک صیادی را در این برنامه وارد کرده و اطلاعات چک را مشاهده کنید. رابط کاربری این نرم افزار توسط بهترین طراحان اپلیکیشن به ‌وجود آمده و هر کسی می‌تواند از آن استفاده کند.

می‌توانید قبل ‌از ثبت چک در سیستم شرکت و تسویه فاکتور مشتری به‌راحتی با استفاده از سیستم اتصال به سامانه استعلام چک صیادی این برنامه، چک‌ها را در آن استعلام بگیرید. همچنین این کار می‌تواند مانع از کلاهبرداری افراد سودجو شود.

جمع‌بندی

سامانه استعلام چک صیادی سامانه‌ای بسیار مهم برای استعلام و احراز هویت چک‌های مختلف است. موزع شرکت پخش می‌تواند پس ‌از دریافت چک صیادی برای این‌که از صحت چک مطمئن شود، کد صیاد یا همان سریال چک را وارد سامانه نموده و اطلاعات آن را مشاهده کنید.

این سامانه برای بانک مرکزی بوده و ثبت چک در آن واجب است. می‌توانید به کمک برنامه مدیریت فروش و پخش مویرگی شرکت ورانگر به‌راحتی به این سامانه دسترسی داشته و خدمات مختلف را انجام دهید. در این مقاله تمامی سعی خود را کردیم تا آشنایی شما با سامانه صیاد و نحوه استفاده از برنامه مدیریت فروش را دقیق‌تر کنیم.

از ما سوال بپرسید!

اگر تمایل به دریافت مشاوره یا برگزاری نشست کارشناسی دارید، سپاس‌گزار خواهیم بود اگر فرم پیش‌روی را تکمیل فرمایید تا در زودترین هنگام با شما تماس بگیریم.